Az elmúlt években a videós tartalmak átvették az uralmat az online marketing piacon és ez a trend felfelé ível. A Cisco szerint 2021-re két évbe telne egyetlen percben keletkezett videós tartalmak megnézése. Szóval egy biztos, a videó fennhatósága megkérdőjelezhetetlen. De most ráérünk a következő évre várható trendekre felkészülni, lássuk mi várható 2018-ban a videós tartalmak kapcsán.
Videó az első (Video First)
A kifejezést a Facebook alkotta és arra utal, hogy a fogyasztók már nem csak nézik a videókat, hanem ők maguk is termelik azokat. Fontos, hogy az információ befogadás és önkifejezés módja is a szöveges tartalmaktól a videó felé tendál.
Erre az igényre válaszolva már minden közösségi média platform képes a videós tartalmak megosztására és kifejezetten segítik is a felhasználókat a saját tartalmak előállításában.
Élő közvetítés, bejelentkezés
A videós tartalomtól származó webforgalom legalább 13% -a közvetlenül az élő videókból származik. Ez a szám a következő években biztos erős növekedést fog mutatni. Ez a megjelenési forma világos előnyöket jelent a vállalatok számára:
- Az élő videók költséghatékonyabbak, hiszen nem kell befektetni a gyártási és a szerkesztési fázisokba. Miután befejeződött a videó, mentésre kerül az adott platformon, így azok is meg tudják nézni, akik lemaradtak az élő közvetítésről. Érdemes a profi megjelenésre az elején áldozni, például egy logóanimáció is nagy hatással lehet a fogyasztókra.
- Szeretik a felhasználók, mert sokkal hitelesebb és spontánabb módon találkozhatnak az adott vállalat képviselővel.
- Az élő közvetítés minőségi elérést jelent. A felhasználók háromszor hosszabb ideig néznek egy élő videós bejelentkezést, mint egy felvett videót.
Négyzet alakú videók
A videók formátuma is változik, ami befolyásolja a gyártás és a kreativitás aspektusát. Gondoljunk bele mindig is fekvő formátumú filmeket készítettünk, aztán megjelentek a mobiltelefonok és a tabletek, amelyet függőlegesen használnak az emberek és feljött a dilemma, hogy emiatt érdemes-e váltani álló formátumra. A megoldás középúton található, hiszen elkezdtek négyzetalakú videókat készíteni, amely minkét formátumban megfelelő élményt tud nyújtani.
A konverziós tölcsér
A tartalom-marketing segíthet, hogy nagyobb konverziót érjünk el. De amikor tartalomra gondolunk gyakran figyelmen kívül hagyjuk a videós formátumot. Pedig számos előnnyel rendelkezik, segítségével gyorsan és hatékonyan fel tudjuk kelteni a fogyasztók érdeklődését.
Költségcsökkenés
A videógyártás olcsóbb mint valaha. Nem csupán azért mert akár saját mobiltelefonunkkal is elő tudjuk állítania tartalmakat, de egyre több stock videó, audió áll a rendelkezésünkre, amelyek segítségével a forgatáshoz képest töredék áron tudunk minőségi videót készíteni. Emellett a filmes szakmai is alkalmazkodik a változásokhoz és egyre reálisabb árakon nyújtják szolgáltatásaikat.
E-learning
Egyre több vállalat választja a videós formátumot a belső tréningek költség- és időhatékony alternatívájaként. Egyszer felveszik az adott anyagot és utána a munkatársak akkor és annyiszor nézik meg, amennyiszer szeretnék.
Fizetett és szponzorált videók
Nagyon fontos, hogy a klasszikus képi hirdetésekkel szemben a videós hirdetések nagyszerű lehetőséget rejtenek magukban a konverziók többszörözésére. Természetesen a hatékonyság növelésére elkerülhetetlen az eredmények mérése és szükség esetén a tartalmak módosítása.
Mobil, közösségi és 360 fokos videók
Az egyik oka a videó térhódításának, hogy integrálva lett a közösségi média eszközök mindennapos használatába. Alapvetően mindannyiunk zsebébe ott lapul egy mini kamera és ha már ott van, akkor előszeretettel használjuk, hogy egyszerűen és gyorsan megosszuk az életünket, a tapasztalatainkat ismerőseinkkel. Ráadásul egyre több élményt nyújtanak, gondoljunk csak a 360 fokos videókra, amelyről egy másik blogbejegyzésben értekezünk.
Hang, nem hang?
A Facebook felhasználók 85%-a hang nélkül nézi meg a videós tartalmakat, ugyanez nem igaz a Youtube-ra mert ott túlnyomó többségben hanggal nézik a videókat, de fontos, hogy az jogtiszta forrásból származzon. Érdemes odafigyelni a különböző platformra jellemző szokásokkal és annak megfelelően készíteni a videós tartalmainkat.
Kapcsolatépítés
A bizalomépítés elengedhetetlen eszköze a videós tartalom, hiszen segítségével a fogyasztók betekintést kapnak a háttérmunkába, az emberekre a vállalat, a brand mögött. Fontos, hogy az image videók is kapcsolódjanak a célcsoporthoz, hogy nekik vagy épp róluk szóljon az adott kisfilm.