Már több cikkben is foglalkoztunk vele, hogy miért érdemes videókban gondolkozni a kommunikáció során, viszont a videós tartalomgyártás egy lehetséges módjáról a vállalati videó blogról kevés szó esik, ezért összegyűjtöttük azokat az érveket, amiért érdemes belevágni egy saját márkás vlogba.
1. Videó a jövő
Minden hónapban hatmilliárd órányi videót néznek meg a felhasználók a YouTube-on, a mobiltelefonon nézők 92%-a meg is osztja ezeket a videókat másokkal. A leghatásosabb érv, hogy 2017-ben az internetforgalom 69%-át a videók tették ki! Ez a szám pedig csak növekszik.
2. A videó könnyen fogyasztható
A vlogolás nagyszerű módszer arra, hogy akár több videót, viszonylag rövid idő alatt hozzunk létre. Természetesen nem mindenki született kamera elé, de érdemes kipróbálni, hátha kiderül, hogy őstehetség vagy. Az biztos, hogy az emberek gyorsan akarnak sok információhoz jutni és ezt az igényt a videó elégíti ki a leginkább.
3. Akár nulla forintból nekikezdhetsz
Ha egy nagyon egyszerű vlogban gondolkozol, elegendő hozzá egy mobiltelefon vagy laptop, hogy felvedd a tartalmat. A YouTube videó szerkesztőjén pedig tudsz a fényeken javítani. Ha profibb hatást szeretnél, azért érdemes bevonni néhány szakembert, hogy hogyan tudsz költséghatékonyan hatásos vlogot létrehozni.
4. A videó emberibbé teszi a vállalkozásodat
Talán ez az egyik legerősebb érv a vlog mellett, hogy közelebb kerülhetünk a fogyasztóinkhoz, vásárlóinkhoz. Sok vállalat arctalanul várja a vevőit és így nem tudnak közel kerülni a célcsoportjukhoz. A videó blog segítségével bizalmat építhetünk, hiszen meglátják az embert a vállalat mögött. Legyen szó az ügyfélszolgálatos munkatársakról (fotókat már így is sok vállalat tesz közre), egy szakterületi vezetőről, aki a szakmai profizmust hivatott erősíteni, de akár a vállalatvezetőről, aki személyiségével képes a vállalat általános missziójáról beszélni.
5. Hitelessé tesz
Ha a vlog során betekintést engedünk a vállalat mindennapi működésébe, bemutatja az irodát ahol dolgoznak a kollégák, a dekorációt, a belső életet, ezzel transzparenssé válunk a célcsoport szemében. Nyitott és őszinte légkört teremthetünk.
6. A Google is szereti a videókat
A szakemberek szerint a keresőmotorok egyre magasabbra rangsorolják a videókkal színesített weboldalakat, ugyanis a keresőt használók 62%-a kifejezetten videós tartalmakra kíváncsi. És a Google célja, hogy a legrelevánsabb találatokkal lássa el az embereket.
+1 tipp
Ha szeretnéd egy logó animációval, mozgással, felirattal feldobni a vlogodat, akkor a GLIX anyagai között biztos megtalálod a neked való after effects tartalmat.