Külföldi és hazai szakemberek egyaránt egyetértenek vele, hogy 2018 a videó éve. Tartalommarketing tekintetében biztos, hogy viszi a pálmát, egy nemrég végzett kutatás szerint a vállalatok 82%-a kiemelt szerepet szán a videó marketingnek a kommunikációs stratégia megalkotása során. Sokan kételkednek a videós tartalmak hatékonyságában és úgy hiszik nem térül meg a belefektetett pénz és energia. De van egy jó hírünk, a technológia fejlődésével már nem kell minden tartalmat magunknak előállítanunk, amellyel a videó készítés budget-nek sem kell az egekbe szállnia. De nézzük meg, miért érdemes videós tartalmakban gondolkozni:
Növeli a konverziót és az eladást
Kutatások bizonyítják, hogy a felhasználók 74%-a, akik megnéztek egy termék bemutató videót később meg is vásárolták azt. Más tanulmányok kimutatták, hogy a weboldal nyitóoldalán elhelyezett videós tartalom a konverziót 80%-kal képes növelni.
Gondoljunk csak bele, nem meglepőek ezek az adatok, hiszen a szemünk a legdominánsabb érzékelő szervünk. A legtöbb információt a látásunk által kapjuk. Szóval ha elhisszük, hogy egy jól megválasztott fotó képes az eladásunkat növelni, a mozgókép még nagyobb hatást képes elérni.
Nagy megtérülés
A vállalatok nagy része tapasztalja, hogy megéri a videós tartalmak gyártása. Habár nem biztos, hogy a legolcsóbb megoldás, de javarészt megtérül a befektetés. Ma már egy magasabb kategóriás mobiltelefonnal fel lehet venni azt a néhány vágóképet, amivel el lehet készíteni egy-egy kisebb tartalmat, és néhány stock-vágóképpel kiegészítve igazán látványos videókat tudunk alkotni. A fogyasztók számára a videó érthetősége fontosabb, nem kell tökéletes kisfilmeket gyártanunk ahhoz, hogy elérjük a célunkat.
Bizalmat épít
Az eladások alapja a bizalom, éppen ezért rengeteg vállalat szentel kiemelt figyelmet a bizalomépítésre. A tartalommarketing a bizalmon és a hosszú távú kapcsolatépítésen alapszik, így ezek mind szorosan kapcsolódnak egymáshoz. Valamennyi tartalom menedzser azt javasolja, hogy ne eladni akarjunk, hanem érdekes és hasznos információkat nyújtsunk a fogyasztóknak, akik ezek alapján meg fognak találni bennünket.
Google szereti a videókat
A videós tartalmak segítségével elérhetjük, hogy a felhasználók több időt töltsenek a weboldalunkon, mint egyébként tennék. A Google 53-szor nagyobb valószínűséggel sorol az első oldalra olyan honlapokat, amelyen beépített videós tartalmak találhatók és amióta a Google megvette a Youtube-ot, még nagyobb összefüggés látható a videós tartalmak és a keresési eredmények között. Szóval keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható a videó, csak ne feledjük, hogy a weboldalunkon használt kulcsszavakat használjuk a Youtube-on is.
A mobilt használók imádják a videós tartalmakat
A felhasználók 90%-a (!) néz mobilon videókat és miután már szinte mindenkinek a zsebében ott egy okostelefon, napról-napra egyre több embert lehet elérni videó segítségével. A Google kutatásai szerint azok a felhasználók, akik mobiltelefonon keresztül találkoznak egy brand videós tartalmával, hirdetésével, kétszer jobban érzékelnek személyes kapcsolatot az adott márkával, mint a TV-nézők vagy az asztali számítógépet használók esetében.
Könnyebben elmagyarázható bármi
A vásárlók 98%-a néz meg egy bemutató, magyarázó videót, hogy megismerjen egy terméket vagy szolgáltatást. Ha egy új termék bevezetésén dolgozik, akkor erősen ajánlott egy videón keresztül bemutatni hogyan működik. A vállalatok 83%-a vallja azt, hogy a nyitóoldalukon elhelyezett videós tartalom hatékonynak bizonyult.
A legbonyolultabb tartalmakat átadását is megkönnyíti egy színes, animációs videó, ahol egyszerűen és gyorsan kerül bemutatásra az adott kérdéskör.
A leglustább felhasználó is elérhető
Az emberek egyre gyorsabban szeretnének, minél több információhoz jutni. Azonnal szeretnék látni, megismerni, hogy hogyan működik egy termék. Ez a videós hirdetés egyik legfontosabb mozgatórugója. Fontos, hogy a videó ne csak vizuálisan, hanem audiovizuálisan is megkapó legyen, így kétszer hatékonyabban tudjuk elérni a célcsoportot.
Megosztásra ösztönöz
Gondoljunk bele, hogy miket osztanak meg velünk barátaink a különböző közösségi csatornákon, a legtöbb videó valamilyen szórakoztató vagy megható tartalom. Ha a videós tartalmunkkal szeretnénk elérni, hogy minél többen osszák meg, akkor az érzelmekre kell hatnunk és nem az értelemre. Ne feledjük az érzelmekre ható videókkal nem feltétlenül érünk el bevételt, de a megosztásokkal több felhasználót csábíthatunk a weboldalunkra.
Összegezve a videós tartalmak gyártása egyre megfizethetőbbek és a hatékonyságuk végett egyre elterjedtebbek. Fontos, hogy érdekes és tartalmas videókat nyújtsunk, hogy építsük a bizalmat és az ismertségünket egyaránt. Érdemes a 2018-as kommunikációs stratégiába beleépíteni a videós tartalomgyártást, hiszen minden közösségi felület preferálja ezt a megjelenési formát, de erről egy későbbi blog bejegyzésben fogunk részletesen foglalkozni.